Camelia, the Perl 6 bug

IRC log for #motoactv, 2012-05-22

| Channels | #motoactv index | Today | | Search | Google Search | Plain-Text | summary

All times shown according to UTC.

Time Nick Message
00:37 christefano joined #motoactv
02:25 FirbatBeyond joined #motoactv
02:29 FirbatBeyond btw REI has the motoactv on sale 25% off
02:35 FirbatBeyond left #motoactv
02:44 AndroidFreak joined #motoactv
03:21 Quietlyawesome94 joined #motoactv
04:28 christefano joined #motoactv
06:34 christefano joined #motoactv
06:34 android-freak joined #motoactv
06:39 christefano joined #motoactv
07:55 christefano joined #motoactv
08:13 christefano_ joined #motoactv
08:27 christefano_ joined #motoactv
08:44 christefano_ joined #motoactv
08:54 christefano_ joined #motoactv
09:05 christefano_ joined #motoactv
09:19 christefano_ joined #motoactv
09:29 christefano_ joined #motoactv
09:37 christefano joined #motoactv
14:53 AndroidFreak joined #motoactv
14:54 Snoothy joined #motoactv
15:32 CEnnis91 joined #motoactv
15:34 CEnnis91 [mbm]: around?
16:53 AndroidFreak_ joined #motoactv
16:53 AndroidFreak_ hey
16:54 AndroidFreak_ I received a new update notification...
16:55 AndroidFreak_ MA 1.6.7 N8
16:55 AndroidFreak_ what´s that?
16:56 AndroidFreak_ found an explanation from Moto: https://rsddownload.motorola.com/download/M​R6.7_SW_Upgrade_Release_Notes_MOTOACTV.pdf
17:15 AndroidFreak__ joined #motoactv
17:16 AndroidFreak__ hey...
18:22 dproldan joined #motoactv
19:29 christefano joined #motoactv
19:43 AndroidFreak_ joined #motoactv
19:43 AndroidFreak_ yo!
20:00 dproldan joined #motoactv
20:00 AndroidFreak Hello
20:00 AndroidFreak Whats the newest CWM for the motoactv?
20:00 AndroidFreak RecoveryB?
20:04 dproldan that's the last one released by Utkanos,   there's also another recovery by mbm
20:05 AndroidFreak Ok... i just flashed the recoveryB
20:05 AndroidFreak Seems to habe worked
20:05 dproldan you enjoying your actv? :-)
20:05 AndroidFreak I LOVE IT!
20:06 AndroidFreak Only had it for less than 24 hours and just rooted it
20:06 AndroidFreak Gonna add the packageinstaller noe
20:07 AndroidFreak Now
20:22 kr1t1c4l dproldan: picking up a thread from a few days ago - were you going to visit Orange County?
20:23 dproldan no,  I have a friend studying there,  I was looking for a shop for her to buy me a MotoACTV
20:23 dproldan I found one already
20:24 kr1t1c4l dproldan: good, sometimes mail order/Amazon can be better as you can avoid local taxes
20:26 dproldan yep,  it's only 8% sales tax in California,  If I'm not mistaken.  this one has been 190 USD all inlcuded,  it's ok with the euro change.
20:27 dproldan 150 Euro...
20:28 dproldan compared to this  :
20:28 dproldan http://www.expansys.com/motorol​a-motoactv-premium-8gb-226258/
20:28 dproldan 250 pounds,   310 euro...
20:29 dproldan Oh!   it's already in expansys Spain too
20:29 dproldan 300 Euro plus S&H
20:41 AndroidFreak Jeez
20:41 AndroidFreak Quick question
20:42 AndroidFreak Can I flash google apps from cyanogen in CWM?
20:42 dproldan yep
20:43 dproldan try to use the version from april 2011
20:43 AndroidFreak Coolio
20:43 AndroidFreak Gonna do that now
20:43 dproldan seems to match the android version in the motoactc better
20:43 AndroidFreak Bit, how do I mount the drive again?
20:43 AndroidFreak Stop adb?
20:43 dproldan adb shell adbd stop  IIRC
20:44 AndroidFreak Os that the same as jaya tool does with "stop adb"?
20:44 AndroidFreak Jay's
20:44 dproldan yep,   if you have a launcher already,  install the "intenter" app
20:44 AndroidFreak Intenter?
20:45 AndroidFreak I installed a launcher yeah
20:45 dproldan allows you to change some hidden settings in the MA,  abd on/off for example
20:45 dproldan let me get you a link
20:45 AndroidFreak Cool thanks
20:47 dproldan lol,  it's in your forum:  http://motoactvforum.com/php​bb/viewtopic.php?f=6&t=7
20:47 AndroidFreak Haha
20:47 dproldan install the apk from the link
20:48 AndroidFreak Will do
20:48 AndroidFreak =)
20:50 AndroidFreak Just run all the intents listed?
20:51 AndroidFreak Done!
20:52 AndroidFreak Haha
20:52 AndroidFreak Im so stupid today
20:52 AndroidFreak Installed the intenter
20:53 dproldan it runs some more intents,  it's like the missing settings for the ma
20:53 AndroidFreak NICE!
20:53 AndroidFreak Thanks a lot!
20:55 dproldan thank snoothy,  really good job from him
20:56 AndroidFreak Will do!
20:59 AndroidFreak Frickin awsome
20:59 AndroidFreak Too bad I have to go to bed
20:59 AndroidFreak Wanna stay up all night and nerd it all out
21:00 dproldan heh,  it's made me stay up late some nights too
21:01 AndroidFreak Hehe
21:01 AndroidFreak I love it
21:01 AndroidFreak To enter cwm power + volume up?
21:02 dproldan nope
21:02 dproldan you have to issue an adb command  adb reboot recovery
21:02 AndroidFreak Ah
21:02 dproldan there's no button combo
21:02 AndroidFreak Ok
21:03 AndroidFreak Included in intenter?
21:03 dproldan nope
21:03 AndroidFreak Ok
21:03 dproldan there are some programs that allow you to reboot into recovery,     ROM manager  is one
21:04 AndroidFreak Is that compatible with the motoactv?
21:04 dproldan I think so,  yes.  I think I used it once
21:04 AndroidFreak Ok
21:04 AndroidFreak I'll try that
21:12 dproldan time to sleep,  good night
21:14 [mbm] CEnnis91: sup?
21:14 AndroidFreak Sup!
21:14 AndroidFreak Just rpoted
21:14 AndroidFreak Rooted
21:14 AndroidFreak :)
21:16 AndroidFreak Gotta go to sleep, but wanna stay up all nihht and play
21:18 Quietlyawesome94 joined #motoactv
21:23 CEnnis91 [mbm]: well actually new question then what i was originally going to ask
21:23 CEnnis91 [mbm]: can make -j# actually break a compilation?
21:24 CEnnis91 because it seems to be breaking my busybox build
21:28 [mbm] yep
21:28 [mbm] can happen if the makefile isn't explicit enough about what depends on what
22:23 Snoothy joined #motoactv
22:27 Snoothy [mbm]: it looks like the actv can't discover other bt devices, would that be a kernel issue or android system issue?
23:24 Quietlyawesome94 joined #motoactv

| Channels | #motoactv index | Today | | Search | Google Search | Plain-Text | summary