Camelia, the Perl 6 bug

IRC log for #openframeworks, 2013-11-01

| Channels | #openframeworks index | Today | | Search | Google Search | Plain-Text | summary

All times shown according to UTC.

Time Nick Message
00:54 fossterer joined #openframeworks
01:00 mikewesthad joined #openframeworks
01:35 liamstask joined #openframeworks
01:40 jvcleave_ joined #openframeworks
02:34 admsyn joined #openframeworks
02:34 admsyn joined #openframeworks
02:36 admsyn joined #openframeworks
02:37 admsyn joined #openframeworks
03:06 liamstask joined #openframeworks
04:26 DrCode joined #openframeworks
06:16 LCID_Fire joined #openframeworks
07:04 LCID_Fire joined #openframeworks
07:11 jedahan joined #openframeworks
08:52 ximian__ joined #openframeworks
08:55 lianj_ joined #openframeworks
08:56 underdoeg joined #openframeworks
09:30 igorline joined #openframeworks
10:10 neue joined #openframeworks
10:14 vasche joined #openframeworks
10:43 Milouco joined #openframeworks
10:43 Milouco hi
10:59 jonbro joined #openframeworks
11:01 jonbro dup dup dup
11:01 jonbro when the debs hang out?
11:01 jonbro devs
11:02 jonbro am I in the wrong timezone?
11:13 LCID_Fire joined #openframeworks
11:58 nnnc joined #openframeworks
11:59 nnnc hi
12:06 HunterSeeker joined #openframeworks
12:07 HunterSeeker Hello
12:15 nnnc helo
12:15 nnnc +l
12:24 LCID_Fire joined #openframeworks
12:27 nnnc I get a "undefined reference to std :: " error for many elements. my search on google makes me think it's because the wrong compiler is used, but I'm not sure and I don't know how to fix it
12:27 nnnc any idea?
12:29 HunterSeeker No idea, Sorry i am still new to ofx. Right now I am in the phase of finding and compiling examples and trying to make them work :(
12:29 nnnc haha me too
12:29 nnnc it all went well in XCode on Mac OS X but I'm in code blocks now, and it's not that simple
12:31 vade joined #openframeworks
12:41 mikewesthad joined #openframeworks
12:44 jonbro joined #openframeworks
12:56 asper nnnc compile errors or does codeblocks editor complain?
12:59 superFluid joined #openframeworks
12:59 nnnc asper: i'm retrying in order to guess
13:04 nnnc asper: looks like a compiler error, it's in the "build messages" tab, and it says many messages like  "..\..\..\libs\poco\lib\win_cb\libPocoUtil.a(Lay​eredConfiguration.o):LayeredConfiguration.cpp|| undefined reference to `std::__detail::_List_node_base::_M_ho​ok(std::__detail::_List_node_base*)'|"
13:07 underdoeg nnnc: it is a linker error, a strange one though. what platform?
13:08 underdoeg ah windows :)
13:09 LCID_Fire joined #openframeworks
13:11 nnnc underdoeg: do you know where I can fix it ?
13:11 nnnc underdoeg: is it in the project properties ? or in the compiler settings ?
13:12 underdoeg probably in the project properties
13:12 underdoeg but it is still strange, because the std library is a standard library that should be linked by default
13:12 underdoeg what did you find that suggested a wrong compiler?
13:14 igorline joined #openframeworks
13:39 jonbro joined #openframeworks
13:43 nnnc underdoeg: nothing, I'm not familiar with his
13:43 nnnc this
13:50 nnnc gonna try with visual studio
13:52 admsyn joined #openframeworks
14:32 underdoeg left #openframeworks
14:40 mox joined #openframeworks
14:50 jacres joined #openframeworks
15:31 jonbro beep boop.
15:31 jonbro just tried to get open frameworks on linux.
15:31 jonbro compiles fine, but then blank screen :?
15:31 jonbro dunno
15:31 jonbro so tired.
15:31 jonbro wanna stop porting.
15:54 jacres hey jonbro - what compiles/gives you a blank screen? one of the examples or your app?
15:58 jonbro project generator
16:00 admsyn joined #openframeworks
16:02 jacres is this from github or the openframeworks.cc?
16:04 jonbro github
16:05 jonbro ubuntu 64bit
16:05 jonbro hmmm.
16:05 jacres are there any errors appearing?
16:05 jacres in console?
16:05 jonbro nope!
16:06 jonbro when compiling for 64 bit do I have to run a special makefile?
16:06 jacres I did have the same problem and it turned out that I was using a gtk2 theme that was incompatible
16:06 jonbro thanks for the help btw
16:06 jonbro hmm.
16:06 jonbro how did you fix that issue?
16:07 jacres to be honest, i had a lot of trouble getting things compiling with the github version of OF on linux - it had to do with some makefiles not being found and some other small problems. It could have been due to something I was doing wrong, but I had great success using the one from the website
16:07 jonbro ok.
16:07 jacres i had to change my gtk theme and it works
16:07 jacres *worked
16:07 jonbro oof.
16:07 jacres but try the one from the website
16:07 jonbro can't do that, because this is going to be distributed to other people.
16:07 jonbro hmm, yeah no dice building from code blocks either.
16:08 jonbro will try the one from the website
16:08 jacres ah darn. if you see tgfrerer online here, he may know. He works linux. And of course arturo
16:08 jacres I'm not 100% sure of what may be causing it though
16:08 jacres maybe get some sleep and fresh try tomorrow ;)
16:08 jonbro haha
16:08 jacres i'll brb
16:09 jonbro yeah, I feel like I am gonna be bugging him a bunch.
16:09 jonbro I am doing an android port at the same time.
16:10 jonbro will keep an eye out for tgfrerer tho.
16:41 jonbro hmmm, so yeah it did work with the one downloaded from the site...
16:41 jonbro so the problem is… why doesn't the git one work.
16:41 jonbro especially since I want to use makefiles if I can, and not codeblocks.
16:50 jacres i'm not sure
16:50 jacres though, the release on the website does support makefiles
16:50 jacres so maybe work with that until someone pops up that knows the problem?
16:51 jonbro yeah, might just drop a note on the forum.
16:51 jonbro the only releases I see on the website are the code blocks ones...
16:51 jonbro do those have makefiles as well?
17:51 zarkone joined #openframeworks
18:02 GuidovanPossum joined #openframeworks
18:12 asper jonbro: another angle: graphic card drivers.
18:12 asper i use nvidia-proprietary. nouveau didnt work
18:13 asper i think i had a black screen with nouveau
18:13 asper damn me. i always reply to people who left the channel....
18:30 dantheman joined #openframeworks
18:30 igorline joined #openframeworks
18:31 jonbro joined #openframeworks
18:39 liamstask joined #openframeworks
18:40 dantheman sup
18:45 robot joined #openframeworks
18:47 admsyn hai
18:47 admsyn how's that sonos thing going dantheman?
18:47 dantheman oh fuck them
18:47 admsyn :/
18:47 dantheman I wonder if blair and I have enough pull to black list them in our industry
18:48 admsyn so, not great I take it
18:48 dantheman i mean my shit rocks
18:48 dantheman its the client is never happy
18:49 dantheman and the outside creative director who co-directed it…is taking all the credit
18:49 dantheman like every article that is gonna come out about it not going to even talk about the complex work blair and I have done
18:49 admsyn well that's some shit..
18:49 dantheman its gonna get butchers like it is in the core77 article
18:50 dantheman yup
18:50 dantheman I wanna screw them over soooooo hard
18:50 dantheman but turns out I know the niece of the co-founder/owner of sons haha
18:50 dantheman sonos*
18:50 dantheman hahahahaha
18:50 dantheman known her for like 5-6 years now
18:50 dantheman so I might just take it up with im
18:50 dantheman him*
18:51 admsyn core77 article says "We encountered the NYC-based installation/interaction designer at the opening of "http://blog.sonos.com/events/play-a-vi​sual-music-experience-opens-in-ny-la/," the latest installation that he's designed with http://www.fakelove.tv/..."
18:51 admsyn err adium decided to expand all the links
18:52 dantheman oh wow
18:52 dantheman they did
18:52 dantheman admsyn: cause we all threw a bitch fit
18:52 admsyn haha
18:53 admsyn yeah and you're down in the credits too
18:53 dantheman where?
18:54 admsyn By Arambique and Fake Love
18:54 admsyn at the bottom of the page
18:54 admsyn oh actually shout outs to @laserpilot and @theDANtheMAN directly too
18:54 dantheman yah
18:54 dantheman cause I tweeted at them
18:54 dantheman lol
18:54 admsyn hah way to be
18:54 dantheman those are my direct word
18:54 dantheman lulz
18:54 dantheman finally
18:56 dantheman admsyn: ok
18:56 dantheman so its not that bad yet
18:56 admsyn you guys did this thing I'd guess? http://s3files.core77.com/blog/imag​es/2013/10/SONOS-installation-0.jpg
18:56 dantheman yup
18:57 dantheman http://www.core77.com/blog/​images/2013/10/SONOS-LR.gif
18:57 dantheman that
18:57 dantheman basically
18:57 admsyn nice :)
18:57 admsyn that's the audio analysis project you were talking about before, too?
18:57 dantheman yup
18:57 dantheman pretty much
18:58 dantheman did you see the debug view http://instagram.com/p/gJTNO6RnAn/
18:58 admsyn I did not
18:58 admsyn oo meshy
18:58 admsyn I figured it was just a frag shader from the gif :)
18:58 dantheman yeah its a mesh with a texture
18:59 dantheman oh its a few more than that
18:59 dantheman lol
18:59 admsyn evidently :)
19:00 dantheman audi draws->blur->float image->blur more -> bump map -> displacement shader -> mesh -> with the blurred texture mapped to it
19:00 dantheman audio*
19:00 dantheman well actually the shader grabs the textures color
19:01 dantheman doesn't actually draw the texture
19:01 dantheman its 3 shaders and like 4 FBO with feed back
19:02 admsyn nice..hard to get a feel for it just from that gif
19:02 dantheman cause the final color blur FBO is used to draw the initial audio vis
19:02 dantheman yah
19:12 admsyn so this looks pretty interesting http://isocpp.org/blog/2013/10/duetto
19:12 admsyn emscripten and node all kinda smushed up together
19:12 admsyn with a JS reimplementation of the stdlib (instead of everything turning into asm.js)
19:13 admsyn TL;DR : it lets you write client / server stuff in C++, you just add special [[client]] and [[server]] tags to your methods
19:13 admsyn or something
19:13 admsyn has some WebGL hooks
19:24 jonbro joined #openframeworks
19:36 dantheman joined #openframeworks
19:56 dantheman http://www.noiseisgood.co.nz/?p=365
19:56 dantheman admsyn:
19:56 dantheman look
20:00 admsyn nice
20:00 admsyn doesn't look too complicated at all
20:02 dantheman right
20:02 dantheman lol
20:02 dantheman just recompile your kernel
20:03 admsyn that's not too terrible though..and the wiring looks straightforward
20:04 admsyn I need to use my rPi for a thing..it's just sitting there
20:04 admsyn beagle bone too :/
20:04 jonbro joined #openframeworks
20:06 jonbro joined #openframeworks
20:06 dantheman lol
20:06 dantheman yup
20:06 dantheman and this works now too https://gist.github.com/jvcleave/7149545
20:08 admsyn nice
20:08 admsyn IIRC someone was in here a day or two ago with that ofColor templating problem
20:09 jvcleave yeha - i responded - I can still compile with 128 - not sure why others can't
20:11 liamstask joined #openframeworks
20:13 jvcleave those colors should be a core addon really - kinda bloaty
20:15 jvcleave are the of-dev monthlies offically on hold?
20:15 admsyn kinda seems like it..
20:16 jvcleave we broke the seinfeld chain http://lifehacker.com/281626/jer​ry-seinfelds-productivity-secret
20:17 admsyn haha
20:17 admsyn yeah :(
20:18 admsyn the ycam dev con was sorta like 10 meetings at once though
20:18 * admsyn my justification
20:39 admsyn jvcleave: you going to inst-int?
20:39 jvcleave no - you?
20:39 admsyn yepp
20:39 jvcleave did you get the tix?
20:39 jvcleave free tix that is
20:40 admsyn naw I bought regular tickets right when the went on sale
20:40 admsyn because I'm keen like that
20:40 jvcleave gotcha - flight to minneapoilis are always high for some reason
20:40 admsyn I know right
20:41 admsyn and you're cincinnati IIRC? I figured it'd be pretty not-bad from there
20:41 jvcleave it's also def not as nice of a season than eyeo
20:41 jvcleave it's still 11 hours
20:41 admsyn Toronto's like ~600 round trip, which is pretty silly because it's like a 2 hour flight
20:42 jvcleave oh - it's around 700 usd usually
20:42 jvcleave so like 2 euros
20:42 dantheman lol yeah kyle has been busy
20:43 dantheman like I think he is gone to korea until next week
20:59 fossterer joined #openframeworks
21:07 fossterer Hi! Anyone tried 'ofxVideoRecorder' addon by timscaffidi ? I receive too many errors like - "RtAudio.cpp   undefined reference to `pa_simple_flush' "
21:08 admsyn sounds like you've still got header path issues :/
21:08 fossterer Wnat does that mean?
21:08 dantheman fossterer: yeah sounds like you might be missing deps
21:09 fossterer I got gstreamer-dev and ffmpeg packages installed
21:09 admsyn fossterer: IIRC you're taking an 007 project, trying to get it to run on linux, and then porting it to android?
21:09 fossterer yeah.. but for now Android is out of question
21:09 dantheman actually
21:10 dantheman arturo has a version of ffmpeg for android
21:10 dantheman https://github.com/arturoc/ofxAn​droidVideoPlayer/tree/master/src
21:10 dantheman just as a player not a recorder
21:11 admsyn fossterer: I think what the problem you've got is a mismatch between RtAudio and PulseAudio
21:11 admsyn as in your RtAudio source is expecting a different version of PulseAudio than the one you actually have
21:11 admsyn I don't know what else to tell you vOv
21:12 admsyn most of this stuff you shouldn't have to care about at all, unless the project you're porting is doing something *real* weird
21:13 admsyn it could also be that you don't have pulse audio installed, though the install dependencies script should have taken care of it
21:13 fossterer :( So should the addon be blamed?
21:13 dantheman fossterer: what platform?
21:13 admsyn it looks like the addon's irrelevant, actually
21:13 fossterer Linux
21:14 admsyn when did you start getting that error?
21:15 fossterer Just downloaded 'ofxVideoRecorder' and running the only example that came along...
21:15 fossterer First it flagged gst/gst.h not found
21:16 admsyn did you put it in openFrameworks/addons/ofxVideoRecorder?
21:16 fossterer I figured it  to be requiring gstreamer-0.10dev
21:16 fossterer no.. I put it in myapps
21:16 admsyn addons are (mostly) going to be made with the assumption that they'll be in openFrameworks/addons/nameOfTheAddon
21:17 fossterer and copied src/* contents directly into the exampe src
21:17 admsyn so it's possible it's just a paths issue
21:17 admsyn yeah you shouldn't have to do anything like that
21:17 fossterer alright.. let me do it that way
21:21 fossterer No.. It doesn't seem to make any difference
21:21 admsyn have you install ffmpeg?
21:22 fossterer I see it as already installed.. yes
21:24 admsyn and you don't get that RtAudio error when you're running your own apps, just the ofxVideoRecorder example?
21:30 fossterer yeah.. but may be none of the others use it?
21:30 admsyn it should still get compiled though, since it's part of openFrameworks
21:31 fossterer ohh.. then why this..?
21:31 admsyn not sure, it seems like there's something weird with either 1) your paths 2) where you've installed the dependencies
21:32 admsyn maybe the ofxVideoRecorder code::blocks project is a little weird, you could try generating a new project and copying the source over
21:32 fossterer I found something... I found something... I found something...
21:33 fossterer All my previous projects too went mad
21:33 admsyn well then :)
21:33 admsyn at least it makes more sense
21:33 fossterer so.. installing libgstreamer dev
21:33 fossterer could have caused this?
21:34 admsyn maybe? could be time for a clean thoguh
21:34 admsyn as in clean and rebuild openFrameworks
21:35 fossterer [Back to OF Documentation]
21:42 fossterer anyone still here?
21:43 fossterer Can you check my output?
21:49 fossterer Heyy.. anyone? Does OF 008 depend on gstreamer 1.0 only?
22:14 jvcleave just on linux
22:38 dantheman joined #openframeworks
22:42 dantheman lol
22:42 dantheman this like JUST works
22:42 dantheman haha
22:42 dantheman http://instagram.com/p/gMESn8RnGT/
22:42 dantheman on the pi
23:14 robot joined #openframeworks
23:38 liamstask joined #openframeworks
23:43 GuidovanPossum joined #openframeworks
23:49 igorline joined #openframeworks
23:51 superFluid joined #openframeworks

| Channels | #openframeworks index | Today | | Search | Google Search | Plain-Text | summary